Alla inlägg under oktober 2010

Av Soloio - 26 oktober 2010 22:00


Länge sen sist jag skrev här... 
Har känt att det inte har funnits nåt behov av bloggen sen jag skaffade facebook...
Men nu kände jag behovet att skriva utan att behöva fundera vilka som kommer att läsa det och ev kommentera det med...
Det har varit några omtumlande dagar *puh*
Jobbade helgen, vilket i sig är nog jobbigt, och i söndags när jag skulle hem ville inte tändningslåset medverka alls :( Bråkade en bra stund med den innan jag gav upp o gick ner till byn för att se när tåget hem skulle gå. Bröt ihop totalt när jag insåg att jag hade precis missat tåget och nästa skulle gå först om en timme :O
Funderade allvarligt på att ta taxi hem, men kände inte riktigt att jag hade de pengarna så jag tog mig samman o gick o handlade lite. Efter det hade jag fortfarande gott om tid så jag gick upp till jobbet igen och provade om jag fick igång bilen, men icke, så det var bara att gå ner igen o vänta på tåget.
Efter en promenad hem så hade klockan hunnit bli 18 och jag var rätt slut.
Under den här tiden så fick jag veta att micke blivit såpass dålig att han beslutat sig för att söka vård, han promenerade till akuten. Han har haft bekymmer en längre tid, men som karlar är i allmänhet så har han ju bara ojat sig på soffan, tills i söndags vill säga.
Och det var ju bra att han sökte till slut, för ekg visade på hjärtinfarkt, så han fick åka plingplongbil till HIA i Lund.
Vid 22 tiden ringde han hem o meddelade att allt var ok, att de hade gjort ballongsprängning på 2 ställen och satt dit 2 stentar också. Natten fick han tillbringa på HIA och måndag eftermiddag fick han komma till vårt hemsjukhus.
Var på jobbet på måndan, fick ringa mickes chef att han blir borta ett tag, ringa HIA för att höra planerna, ringa avd här för att höra hur det var, försöka fixa igång bilen innan jag slutade.
Som tur var så fick jag hjälp av vaktis och att jag hade tagit med mig lite smörjmedel så till slut så fick vi till det och jag slapp lämna bilen på jobbet en natt till och slapp ta tåget hem :D
Så allt blev bra, bilen funktionsduglig och gubben "hemma" igen :D
Men det jag har upptäckt under dessa dagar som jag varit ensam är att jag vill inte vara ensam på riktigt. Vill inte sitta ensam framför tvn o käka pizza, vill inte vara ensam o bara bry mig om mig själv!! Behöver micke för att vara hel.

Länge sen sist jag skrev här... 
Har känt att det inte har funnits nåt behov av bloggen sen jag skaffade facebook...
Men nu kände jag behovet att skriva utan att behöva fundera vilka som kommer att läsa det och ev kommentera det med...

Det har varit några omtumlande dagar *puh*Jobbade helgen, vilket i sig är nog jobbigt, och i söndags när jag skulle hem ville inte tändningslåset medverka alls :( Bråkade en bra stund med den innan jag gav upp o gick ner till byn för att se när tåget hem skulle gå. Bröt ihop totalt när jag insåg att jag hade precis missat tåget och nästa skulle gå först om en timme :OFunderade allvarligt på att ta taxi hem, men kände inte riktigt att jag hade de pengarna så jag tog mig samman o gick o handlade lite. Efter det hade jag fortfarande gott om tid så jag gick upp till jobbet igen och provade om jag fick igång bilen, men icke, så det var bara att gå ner igen o vänta på tåget.Efter en promenad hem så hade klockan hunnit bli 18 och jag var rätt slut.
Under den här tiden så fick jag veta att micke blivit såpass dålig att han beslutat sig för att söka vård, han promenerade till akuten. Han har haft bekymmer en längre tid, men som karlar är i allmänhet så har han ju bara ojat sig på soffan, tills i söndags vill säga.Och det var ju bra att han sökte till slut, för ekg visade på hjärtinfarkt, så han fick åka plingplongbil till HIA i Lund.
Vid 22 tiden ringde han hem o meddelade att allt var ok, att de hade gjort ballongsprängning på 2 ställen och satt dit 2 stentar också. Natten fick han tillbringa på HIA och måndag eftermiddag fick han komma till vårt hemsjukhus.
Var på jobbet på måndan, fick ringa mickes chef att han blir borta ett tag, ringa HIA för att höra planerna, ringa avd här för att höra hur det var, försöka fixa igång bilen innan jag slutade.Som tur var så fick jag hjälp av vaktis och att jag hade tagit med mig lite smörjmedel så till slut så fick vi till det och jag slapp lämna bilen på jobbet en natt till och slapp ta tåget hem :D
Så allt blev bra, bilen funktionsduglig och gubben "hemma" igen :D

  





Men det jag har upptäckt under dessa dagar som jag varit ensam är att jag vill inte vara ensam på riktigt. Vill inte sitta ensam framför tvn o käka pizza, vill inte vara ensam o bara bry mig om mig själv!! Behöver micke för att vara hel.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards