Alla inlägg under mars 2009

Av Soloio - 31 mars 2009 00:15

Jag vill inte bli sjuk, inte nu igen... Fan så less jag börjar bli på detta...

Iofs så är jag inte sjuk än, men det känns lite sådär i halsen, började idag efter att jag varit o handlat...

Det är fan såhär varje gång jag varit o tränat... Kort därefter blir jag sjuk o får ha uppehåll igen... O jobba går ju inte heller då...

På tal om jobb så känns det ju extra sådär precis nu, har 2 pass denna veckan.. som jag hade behövt jobba... Så jag tror att jag proppar mig full med alvedon så går det nog över *intalar mig*


Men jag ska nog gå o sova iaf... Känns som att det är läge nu...



Har suttit o spånat nu under kvällen.. få se.. har lite planer eller nåt...



Funderade lite flyktigt om man ändå skulle ha jobbat hela sommaren... Men orka liksom?? Jag tror ärligt talat inte jag hade pallat med det, man är ju inte purung nåmer... tyvärr... Men en hel sommars jobb hade gett fint tillskott i kassan liksom... tyvärr...

Av Soloio - 30 mars 2009 12:04

Fan va sugen jag är på en ny lur... Den som jag har nu racklar bara... Nu har den tappat telefonboken.. eller namnen...på nå vänster... skitirriterande...

Sen i fredags har det varit så *grr* Trodde att det skulle bli bra av sig själv, men icke...

Så jag startade om den nyss... Går som väntat, inte alls bra liksom... Sen efter ett tag så ska jag se om meddelandeminnet kommit igång, då är hela displayen svart. Skiten har stängt av sig själv!! Fan va less jag blir...


Så här ser åbäket ut iaf


Skulle vilja ha en ny lur... men jag vet inte vilken...


Nån som har tips??

Av Soloio - 30 mars 2009 11:27

Fy för sommartid... vaknade vid 10, men eg så är ju klockan bara 9... Eller kroppen säger att klockan var 9.

Låg o funderade om jag skulle stiga upp eller inte då telefonen ringde, det var från jobbet. Bra, så slapp jag ringa dit...

Hon hade gjort fel med datumen där, men jag tror att hon kunde inte säga emot, för det var order från storchefen.. typ.. Att hon den andra skulle snabbt in i verksamheten o så... så jag fick lite andra nätter ist... Bla skärtorsdan...

Sen så ska jag jobba imorgon natt med... Det var eg det som hon ville fråga om... 

Så nu under april är jag bokad för 4 nätter än så länge... Men det är inte mycket jag jobbat i mars heller,vet inte riktigt hur natten imorgon räknas, men utan den har jag nog jobbat en 32timmar tror jag...så det är inte så mycket... men blir ju lite ob iaf... Bättre än inget iaf.


Nä, kanske lite frukost på detta?? :D

Av Soloio - 30 mars 2009 00:11

Nu känns det verkligen som att helgen är slut.. frosseriet avslutat... typ...

Det har ju blivit massor av god mat och godis o dyl...


Jag tog mig iväg till träningen, såg att det är över en o halv månad sen jag var dit sist... får verkligen ta tag i det där nu... Såg också att de håller på o bygger om där.. få se om det blir fler maskiner eller vad :P hoppas verkligen det.. samt att de utför lite underhåll på de som finns där nu :S

Det är många maskiner som låter o kärvar o har sig... Trist tycker jag. Speciellt då jag påtalade det då jag började där för typ 5 mån sen..


Men själva träningen gick bra, visst märkte jag av att jag tappat muskler o så, men de kommer nog snart tillbaka :P Bara jag sköter det där nu...*harkel*



Annars så har jag funderat en massa... Mycket tankar som far...många önskningar, främst om pengar då..

Så på vägen hem från träningen så svängde jag förbi på okq8, skulle ändå köpa gräddfil till Micke... Passade på att köpa en skrapbingo med, men typiskt min otur så vann jag inget :(

MEn men, gräddfil fick han iaf, och jag fick promenera fram o tebaks till träningen, vilket iofs inte är nån lång bit. Tar väl ca 25 min i sakta mak :D


Hann ju tom fota lite på vägen....

På vänster sida så hade det kommit upp tulpaner eller nåt, men de hade inte riktigt slagit ut än, kanske imorgon eller på tisdag??

Men det är rätt stor skillnad på hur det såg ut för mindre än en månad sen... 

Iofs så är vinterbilden fotad på kvällen men ändå... :P lite skillnad är det ju ändå ;)



Imorgon är det måndag, ny vecka.. en ny kurs som officiellt börjar då, fast den har som funnits tillgänglig ett tag nu...

Har väl inga fastspikade planer för morgondagen, ingen fast tidschema...

Det enda jag vet att jag måste göra är att ringa till jobbet o fråga hur vi ska göra nästa vecka iom att det verkar ha blitt lite fel nånstans... Då jag har blivit lovad jobbet redan i slutet av februari (hittade en lapp som det var uppskrivet andra datum med)

Sen som sagt, så är jag ju lite orolig för det här med pengar.. Att kommunen ska spara pengar gör ju inte min oro mindre, så jag ska fråga hur det kommer att påverka mig... Måste ju veta om jag behöver se mig efter nåt mer ställe att jobba på...


Sen borde jag väl plugga lite, har läst lite i en bok, ska göra en sammanfattning på det... Kunde vara läge att ta itu med den kanske??


Men annars så flyter nog dagen på i samma takt som alla andra dagar...



Nu känns det som att John Blund var o snörde lite grus i ögonen på mig...



Av Soloio - 29 mars 2009 13:08

Funderade om man skulle för en gångs skull nyttja det där träningskortet man står o betalar..

Var ju som evigheter sen jag var dit sist, känns lite som att det är dags att ta itu med det där igen... Har ju haft mina funderingar om jag ska ta o splitta programmet på 2 delar... Tror det hade varit roligare då.. kanske...


Annars så hade vi besök igår, bjöd Mickes ex på mat, detta inbegrep även tonåringen och hans lillebror :D

God mat blev det, Micke som stod för kockandet :P

Baconinlindad fläskfilé med sån där creme bonjour i varierande smak på/i, kokt potatis, kokta rödbetor, ugnsbakade morötter, stekta champinjoner och en god sås på det, nästan så man fick rulla sig från bordet :D



Jag var o jobbade i fredags, på kvällen, gick faktist bra, var på den avdelning som jag känner till minst... Tittade lite på schemaboken, såg att några av de dagar jag blivit lovad nu i april, stod det nåt annat namn på... så jag ska ringa imorgon o fråga vad som gäller, för jag vet om att jag blev lovade dem för länge sen, typ i början av mars eller nåt... Vet också att i samband att jag blev lovad dem så hade hon inte hunnit skriva nog långt i schemapärmen, så det kan ha blitt fel där med.. men jag ska då påtala det. Annars får vi väl vara 4 st under 2 nätter det handlar om...



Tänkte försöka plugga lite också nu, för jag har fått tag på alla utom en bok för följande 2 kurser... Känns rätt onödigt att köpa alla, har köpt en som var nästan gratis :D men resten ska jag låna på biblo, eller jag har lånat alla utom en då... den kommer in i mitten av april.. så det är väldigt lugnt det med...

Kanske jag hinner göra bort det mesta så kanske jag hinner göra lite fint till påsk med, putsa lite fönster o pynta lite :P


Men nu tror jag att jag ska sätta lite fart så det blir nåt gymmat idag iaf...



Av Soloio - 26 mars 2009 16:53

Precis när jag gnäller om postkodlotteriet...

Hittade mitt lottnr av en slump när jag sökte efter annat... så jag passade på att rätta den.. visade sig att jag vunnit 150kr :D

Haha

Hmm

Av Soloio - 26 mars 2009 16:33

Nu har middan landat i magen... Gott var det, Micke gjorde nån gryta igår som jag bara värmde o så ris till det, som blev kvar från igår...


Funderar på om jag ska orka gå o handla... Skulle behöva lite grejer så jag kan ha frukost imorgon... Ska ju iväg o jobba sen på eftermiddan...

Men samtidigt som jag vet att jag behöver handla så vet jag också att jag kommer förmodligen att köpa godis med...choklad.. mmmmmmm... gott...

Dilemmat är ju det att jag har ju inte tränat nåt... tveksamt att jag tar mig iväg idag heller.. o imorgon blir det mest troligt inte.. o lördan känns rätt uppbokad.. men söndan kanske??



Fasiken, hade som velat få en massa pengar, vinna på lotto eller nåt.. fast nu brukar jag inte spela på lotto så det känns ju föga troligt.. Men däremot har jag ju varit med i postkodlotteriet i en evighet så det känns som att det borde komma nån jävla vinst snart.. men jag vågar ju itne riktigt gå ur heller, för där är väl då det blir en vinst här :S

Men en stor bunt extrapengar hade ju inte suttit helt fel :P

Av Soloio - 26 mars 2009 15:11

Nu är den där quizzen gjord också... 2 timmar var gott om tid... hann ju titta ordentligt o så... Men jag spikade den nog inte för det.. för jag upplevde att det fanns några kuggfrågor.. typ... o jag är inte den som ringer till läraren o frågar vad som menas.. får ta det nån annan gång ist.. eller nåt..

Men det känns väldigt skönt att ha det gjort.. för nu har vi inte nåt mer i detta på 10 veckor, utan det är 2 andra kurser som tar vid nu...

Får verkligen ta tag i dem nu, så man slipper stressa sen... typ...

Ovido - Quiz & Flashcards