Alla inlägg under juli 2009

Av Soloio - 30 juli 2009 22:59

Så har hela dagen känts


Usch, nu kom det en mal flygandes så jag måste fly fältet.. Nu kom riddaren i skinande rustning o fixade den :P


Vakum ja... Vaknade o handlade lite frukostgrejer... sen vet jag inte riktigt vad jag gjorde, joo betalade räkningar... Sen blev jag trött o sov i många timmar.. o sen har jag bara ugglat vidare...


På tal om räkningar så märks det verkligen att morsan har vart på sjukan.. Telefonräkningen var på nästan 1600 spänn *yaiks* Men det var bara att vackert hosta upp de pengarna...


På tal om pengar så är jag visst oumbärlig (heter det så??) på jobbet.. de har ringt rätt många ggr medans vi vart borta...Idag fick hon tag på mig iaf o sjöng snälla, snälla snälla, snällaaaa fint åt mig :D Så då jobbar jag även söndag natt... Förutom måndag o tisdag natt med... Sen får jag se hur mycket mer jag orkar.. måste nog ha lite semester med tror jag...

För hur man än vrider o vänder på det så var Norrlandsresan inte semester för mig...



Nu tror jag att det kan vara dags att försöka hitta John Blund... så man tar sig upp vettig tid imorgon...

Av Soloio - 30 juli 2009 01:45

Räcker så... Hemma...


Nu sova

Av Soloio - 29 juli 2009 10:48

Packningen har gått relativt smidigt.. mycket att dona.. men snart är vi i bilen med allt... Städningen får vara.. räcker väl att jag moppat golvet minst 2 ggr??


Vi ska sightseeia det sista idag... käka lunch på stan är det också tänkt... Hälsa på hos morsan o sen är det nog dags för flyget hem...


Känns lite vemodigt att åka samtidigt som det verkligen känns som att jag är på väg hem, för det är där jag har mitt hem o mitt liv.. även om jag varit hemma här med.. Men mitt liv är inte här nåmer...


Jaja, nu får det vara slut med vemodigheterna o dags att packa ner datorn o sätta lite fart :D

Av Soloio - 29 juli 2009 02:45

Sitta uppe vid den här tiden o läsa bok?? När man vet att morgondagen kommer att vara enormt långt... Blir ju hemresa imorgon.. samt en massa annat som gör att klockan kommer att ringa rätt tidigt...

Borde kanske hinna städa lite, eller så lämnar jag det åt brosan... få se...


Kommer att bli rätt jobbigt att lämna morsan..men det måste göras...


Rätt mycket att tänka på när det gäller hennes framtid, men även min egen...Mycket tankar o funderingar som får sin lösning när vi kommer hem.. men som ändå upptar tid nu, iaf hos mig...



Men nu är det nog dags att försöka sova nån timme eller 2..

Av Soloio - 28 juli 2009 09:47

Idag däremot står det lite klippning på agendan... tänkte också gå på stan en sväng... frågan är vad mer man skulle ha hittat på??


Tror att vi ska till morsan på kvällen iaf, hela bunten...är det tänkt iaf... Kanske man ska ha med sig en kamera o ta några bilder...*hmm*


Synd att jag slagit upp tån, annars hade jag nog farit o badat en sväng idag... Kanske jag trotsar tån ändå?? Har ju nån form av badkläder mig mig ju...


Men nu blir det frukost iaf

Av Soloio - 27 juli 2009 22:28

Lång dag denna.. trots att jag sov en stund på soffan på eftermiddan...

Kan säga att det var rätt jobbigt med morsan på banken, hon är som en unge ibland... Men vi fick fixat det mesta iaf.. så det känns skönt.


Vi var också på middag hos brosan med company... Gott var det med fajitas *mums*

Var en till sväng sen till morsan med brosan...


Och nu är jag så kaputt att hjärnan sa upp bekantskapen för en stund sen... så det är nog lika att gå o lägga sig.

Av Soloio - 27 juli 2009 07:58

Vaknade före fan o undrade att ska inte klockan ringa snart.. låg kvar o väntade o väntade... Ingen klocka ringer... Tror jag slumrade till.. vaknade igen.. väntade.. väntade... Gick upp o kollade vad klockan var.. 6.04 visade den *suck* Gick på toa o sen somnade om.. Vaknade till o tänkte att nu ringer den snart.. men inte.. Kunde inte somna om så jag tänkte att jag får väl stiga upp då.. att klockan ringer snart ändå.. Sagt o gjort.. Kollar klockan igen.. Den har bara blivit 7 *dubbel suck*


Nu är klockan 8 o larmet skulle ha gått nu om jag hade kunnat sova... Men jag har istället suttit vid datorn.

Magen börjar göra sig påmind också så det är nog dags för lite frukost...


Ska vara inne i stan före 10, det ska vara vårdplanering för morsan, sen tänkte jag dra henne på stan o banken... Hoppas det går bra...



Vi var till Finland en snabb sväng i helgen... Jag o Micke... Var väl kanske upplevelserikt eller nåt för han, exotiskt kanske.. eller bara rent av tråkigt, vad vet jag... Fick träffa en hel del släkt med.. så det var skoj för min del iaf...

Var ut på terassen i fredags med kusin L som hade fått en ledig dag från familjen :D

O på lördan var vi på 2års kalas för kusin S son....

Lite sightseeing hann vi med, synd bara att jag inte hade rekat bättre innan så jag kunde visa roliga ställen... för det är inte direkt så att jag sett såå många sevärdheter där... utan man har ju bara hängt hos släkten o så..

MEn vi var iaf till Jultomten!! Alltid nåt iaf..



Men nu ska jag gå o äta lite frukost o sen blir det dusch o omplåstring av min tå *oops* Råkade slå upp den rejält... Kan säga att den blödde fint... o nu sitter plåstret fast i såret *aj* Så jag får blöta upp den ordentligt...

Av Soloio - 23 juli 2009 10:00

Igår blev Storforsen samt en kompis avklarad.. Kompisen bor nästan typ på vägen till Storforsen så jag tyckte det var dumt att inte svänga förbi där... Snacka om att de blev förvånade *hehe*

Hittade till Storforsen med, så det var ju bra :P

Gick runt där lite o så, grillade sen... Skitfin dag var det... Förbi hos morsan sen när vi kom tillbaks..



Igår blev en del av släkten avklarad med :D

En stor bunt med kusiner kändes det som och en morbror... Träffade brosan med bihang med...

Så det känns som att schemat är under kontroll... :P


Idag står Boden på tur... Någon är ju intresserad av militärer o krigshistoria så den stan bör ju vara ypperlig att besöka :P



Nä, får sätta lite fart så vi hinner med både Rödbergsfortet och försvarsmuseét...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards