Alla inlägg under april 2009

Av Soloio - 29 april 2009 23:22

Idag har det varit en sån dag... jaa en _sån_ *nickar*

Inget har känts bra, har inte fått nåt vettigt gjort... fast det var väl inte helt sant, då jag har tömt diskmaskinen, lagat mat och städat i skåpet under vasken... Men utöver det så är det inget som varit bra.. eller inte ens det jag gjort var bra...

Skåpet blev inte nog rent, maten vart väl sådär... 


JAg har pratat med sjukhuset idag, ser ok ut, stabilt o så... De har börjat med sondmatning nu o det verkar funka jättebra. Tror att morsan kommer att få lite mer ork nu när hon får i sig lite mer näring än bara dropp... De skulle väl börja träna bort respiratorn med snart...

Ska nog säga åt brosan att han får fixa nån scarf eller nåt till henne.. för jag kan itne tänka mig att hon vill visa sig så som hon ser ut till alla... Faktist.

Inte med tanke på hur fåfäng hon har varit... 

Helst en röd en :D


Har pratat med min kompis J i tele jättelänge idag, det var länge sen vi pratade så mycket...

Sen har jag även pratat med A, hon o morsan går ju way back... Ska komma ihåg o hälsa från henne sen...


Vi får se hur det blir sen när morsan vaknar till ordentligt.. för jag tror ju att hon är rätt förlamad på höger sida.... :/ Men endast tiden kan visa hur illa saker o ting eg är... Sen tror ju jag att oavsett hur illa det är så löser det sig... för hon är ju inte död iaf...


Men det gör ju inte mitt samvete enklare...

Av Soloio - 28 april 2009 20:01

Hon har kommit till Sunderbyn vid 17 tiden, pratade lite snabbt med ssk nu på kvällen... Allt verkar lugnt, brosan skulle förbi där nu på kvällen en sväng, skulle ringa mig sen.

Har meddelat kusin M via sms, kusin S via mail samt morbror V via tele att morsan är på väg/är till/i Sunderbyn nu. Har även under dagen pratat med hennes arbetsledare i tele...

Man märker hur fort rykten uppstår när info går från mun till mun via folk som inte är så insatta... Saker o ting förstoras upp och det missuppfattas och slutligen så blir det osanningar... men men, så är det... Förhoppningsvis så slutar spekulationerna nu...

Av Soloio - 28 april 2009 13:52

Fick höra att hon är på G om ca 1 timme, ssk höll på att skriva epikris osv...

Blir nog bra detta...

Av Soloio - 28 april 2009 12:28

Pratade med brosan precis... Morsan har varit på röntgen precis, de ska dra dränet nu. Hon har inte riktigt orkat ha ögonen öppna, men hon har kikat lite då man hållt uppe ögonlocken... Sen har hon väl rört på vänster arm o så, kunnat krama med handen.

Tydligen har hon ett ärr från typ öra till öra, tvärsöver huvvet... Lovar att hon kommer att säga att varför passade de inte på att dra åt huden lite när de ändå höll på *S*


Så om allt går bra så får hon komma till Sunderbyn imorgon... Tror att det är skönt för alla att hon får komma dit.

Av Soloio - 26 april 2009 22:52

Som tur är så gick det iaf.. för inte bara att jag skulle betala mina egna så pga att morsan är fortfarande sövd, eller hon håller ju på o vakna nu men ändå.. så betalade jag hennes räkningar. För hon är ju så gammalmodig att hon skickar sina räkningar via giro.. Hon kommer nog att aldrig göra på nåt annat vis :D

Men iaf.. så det känns ju sådär att förfalska hennes namnteckning, för att skicka med hennes giro då.. så därför betalade jag hennes räkningar... gick på över 9tusen... sen har hon bilen på det men den går på autogiro... så det är inte mycket pengar hon får över varje månad... tror brosan sa att hon hade fått lön på 12 eller nåt denna månaden...

En annan har ju utgifter på just under 3800 varje månad... typ.. Då är det inte medräknat nåt på boendet o så.. utan bara maten o bilen o annat sånt där...


Nä, göra nåt vettigt kanske??

Av Soloio - 26 april 2009 22:16

Varför kan de aldrig bara funka??

Nu kan jag inte öppna några mappar, inte se nätverket, inte göra i stort sett nåt annat än surfa... Tur jag kan göra åtminstone det.. annars hade det varit total misär ju *suck*

Av Soloio - 25 april 2009 22:34

Jag höll mig vaken, kors i taket liksom :D

Men segt var det.. o nu känner jag att det är dags att sussa gott nu... Men jag ska nog ringa ume först... får inte ro om jag inte gör det.. Jag vet inte, fått nån dille om att ringa morgon o kväll.... Idag ringde jag ju från jobbet på morgonen, sen medans jag var hemma... o det borde väl eg räcka?? Men ajg vet inte, mitt samvete säger att jag borde ringa nu på kvällen med...


Har ju en sån däringa blt mätare... Kollade för skojs skull tidigare vad det gav för värden... Kan ju säga att det var inte vidare bra :S

Micke sa att hans kollega har typ samma värden o äter medicin...

Men just nu så tror jag att det är rätt många olika orsaker som gör att jag ligger lite högt... Jag är ju ändå inte riktigt lika illa som då pappa dog... eller samtidigt så är det ju nästan sämre.. iaf ibland... 

Men oftast så lyckas jag ju sänka den genom att ligga o vila en lång stund innan jag mäter, då brukar det vara nästan normalt...


Jaja, nog traggat om det.. ska ta o ringa o sen gå o sussa...


Jupp, det låter som en plan :D

Av Soloio - 25 april 2009 20:57

Är så sleten så jag vet inte vad.. sitter bara här o tomstirrar framför mig... Snälla kollega släppte iväg mig 20 min i förväg... Kalabalik o blodbad o tårar o ja jag vet inte vad på jobbet idag.. *suck liksom*

Kände det att jag kommer nog inte att ha tålamod med dessa ett tag framöver... så jag kommer nog som sagt inte att tacka ja till såå värst många pass nästa vecka ifall de skulle ringa... Tror det är bäst för alla parter om jag vilar hemma ett tag eller nåt...


Det har varit skitfint väder idag... såg soluppgången, nästan iaf :D o solnedgången.. sen såg jag en skymt av solen på dan med... men sen har ajg mest bara sovit.. eller försökt sova...

Få se om jag håller mig vaken under hela csi.... tvivlar lite faktist...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards