Alla inlägg under maj 2009

Av Soloio - 31 maj 2009 00:52

O nu är jag fuller... fick väl i mig ca 6-7st 4or med nån 37%ig explorer med jordgubbs-smak... Eller nåt.. länge sen jag vart såhär iaf... synd att som vanligt så är jag nyktrast ändå...*hmpf*


Sen så har morsan tydligen snackat en del idag o igår... Sagt mitt namn o en utav uskornas.. samt att hon gillar gröt *asg* Sen har hon börjat skratta, speciellt då personalen skämtar med varannn *S*

Sen så gick den där SUS testet bra så numera så äter hon timbal-kost, alltså finfördelad o extra vitamin o kaloriberikad, typ. o det äter hon för glatta livet...

Hon hade ju efter det där testet dragit sonden själv,kan ju tänka mig att hon resonerat att "nu behöver jag inte denna nåmer" o därmed dragit ut den själv.

Idag har hon varit ute på balkongen samt ute ute, och svarat att hon inte fryser... så det verkar som att det börjar lossna lite med talet *pust*

Hon har också lekt översättare *S* talat om att vatten heter vesi på finska *hehe*




Nu fick jag höra att det finns ugnspannkaka i ugnen,fast den är inte färdig än :(

Sen fick jag en uppmaning om att spara inlägget såjag inte blir arg om datorn kraschar eller nåt... :P

Av Soloio - 30 maj 2009 19:24

Måste väl ge eloge till läraren för sin snabbhet... Fick tillbaka ett mail att jag är underkänd i tentan som bestod av skrivningen då jag inte tydligen refererade till varken litteraturen eller till föreläsningarna...


Får väl försöka på nytt då...


Eller nåt...

Grr

Av Soloio - 29 maj 2009 11:30

Hade skrivit värsta inlägget *typ* men det tog lång tid att skriva den så jag hann loggas ut o så gick allt förlorat *suck*


Orkar fan inte krysta fram ett likadant så det får vara

Av Soloio - 28 maj 2009 00:05

Nu har jag gjort det jag hade på agendan idag, typ...

Quizzen och skrivningen är gjorda, quizzen gick bra, fick godkänt o låg inte bara på gränsen heller :D

Skrivningen däremot, där tror jag att jag kommer att få komplettera något.. antar jag.. för jag hade itne en susning om vad jag skulle skriva om, o hur... så jävla luddig formulering *kräks* Hatar luddiga formuleringar...Typ.


Men nu är det inskickat iaf, dock 2 min sent, så få se om det blir nåt gnäll om det osse... Känns skönt. Nu är det bara en quizz nästa fredag som jag ska göra uppe i norrland kvar i denna kursen... Sen är det de släpande uppgifterna i förra kursen *host* Sen är det sommarlov :P

Hade ju tänkt vara färdig med de kvarvarande innan jag åker upp, så det blir att sätta på ett kol eller nåt...*haha*


Kanske kan börja med det imorgon, måste stiga upp i tid då med, för jag får leka telefonist och bank tidigt på morgonen... eller tidigt o tidigt, efter 8 ska ajg väl vara vaken så jag kan prata i tele om det skulle behövas...



Morsan verkar vara rätt pigg numera...Pratar ju med sjukan dagligen, så det känns ju bra.

Hon hade varit rätt pigg igår, hade tom rynkat på ögonbrynen då ssk hade tyckt att hon borde vila lite *asg*

Logopeden har kollat sväljreflexer o sånt, så det hade sett ok ut så de har gett henne lite dricka med tesked from igår och imorgon torsdag så ska de göra ett större test med en kamera för att se att allt går rätt när hon sväljer o så... Hoppas verkligen att hon orkar medverka. Fick höra att hon sovit lite dåligt på nätterna så de skulle ge henne sömnmedel idag... så jag hoppas att hon inte blir groggy av den...:S


Men nu tror jag att det blir bingen nästa för mig.


  

  

 



Just det, höll på att glömma.. skulle ju nämna om en dröm jag haft... Glömde bort den, men nu kom den över mig igen, som en flashback...

Iaf så drömde jag om hur jag och en moster till mig kramade om varann, sådär som man gör när man inte träffats på lääänge... Tror också att i drömmen pratade vi om det som varit och att vi skulle lämna det bakom oss...

Jag vet inte, men jag blev rätt glad över drömmen, faktist... speciellt när jag vet att vissa av mina drömmar kan vara sanndrömmar...

Av Soloio - 27 maj 2009 08:30

Det blev åska och spöregn på kvällen, himla mysigt, det hade varit såå tryckande luft innan på dan så det låg verkligen i luften :D


Jag vaknade strax före 8 idag, av mig själv... Måste rycka upp mig och skriva färdigt den där tentauppgiften på 1-2 A4 sidor o göra den där quizzen också idag, det ska vara gjort till midnatt idag...

Men jag ska nog få ihop nån form av text *bör*


Jag har också försökt ringa lönekontoret, för jag insåg att jag kommer att tjäna över fribeloppet *suck* Samtidigt som jag vet att jag kommer inte att komma upp i fribeloppet nästa halvår... men ändå ska csn tjafsa... typ... Så jag får be o få junilönen utbetald först i juli, men då får jag nog vänta till den 10e juli... *hmpf* Men men, bättre det än att behöva eventuellt bråka med csn...


Ska tvätta idag också... massor av tvätt... märks verkligen att vi är numera 3 i hushållet...Hade eg bokat tvätt till söndan, men det går inte att vänta så länge...


Så jag får nog sätta lite fart... typ äta lite frukost o sånt :D

Av Soloio - 25 maj 2009 08:11

Jag är redan uppe?? Hur gick det här till?? Eller tjaa, det är eg inte så konstigt, hade ju mobilen på ringning 7.45 :D

Men det är ju allt som oftast som jag snoozar när jag inte har en tidig tid att passa... O trött är jag med...

Men jag tänkte att det är nog lika att kliva upp så jag kanske får nåt gjort innan jag ska på det där mötet på skolan...

Har en önskan om att hinna plugga lite, sen hade jag tänkt mig förbi på biblo med o få tag i en bok, få se om den kommer in idag eller inte.. Sen tänkte jag nog också hinna förbi en affär innan skolan med...

Så det är nog lika o sätta lite fart??


Måste nog bara vakna först.....

Av Soloio - 24 maj 2009 01:06

Nu har jag haft kalas, eller eg så har vi haft kalas heter det nog :D

Fika o sånt från 14, sen gick de flesta vid 17, Mickes syrra o hennes familj stannade kvar för svärfar skulle komma vid 18 o sen skulle vi äta middag. Micke fixade entrecote o tillbehör, gott var det *mums*

Fick en hel del kuvert som presenter... helt ofattbart, för mig iaf, inte alls van med det... Kan ju säga att en del av reskassan upp till norrland är räddad :O


Det har varit riktigt mysigt idag, svärfar gick sist, klockan hade nog hunnit bli över tolv, det är sällan han stannar så länge. Tror han såg ut som att han var på väg vid tiotiden men då sa jag att han får faktist stanna lite längre *hehe* Tänkte som att vafan ska han sitta ensam hemma när han kan sitta hos oss o umgås, tydligen gick det bra ;)


Micke hjälpte mig att baka på förmiddan, gjorde bla en kalastårta som jag får modifiera receptet lite till nästa gång tror jag... Muffinsen gick hem också :P

Sen har jag begåvats med träningsvärk i biceps från igår då jag o Micke bar en bäddsoffa till svärfar på förvaring tillsvidare...



Känns lite skumt, fast nu insåg jag att det var ju inte sant... För, för ett tag trodde jag att jag inte ringt till sjukhuset idag, men då insåg jag att jag gjorde ju det, men nu när jag tänker efter så har ajg nog inte gjort det ändå....

Så, min första känsla var ju rätt *förrvirrad, javisst*

JAg har inte ringt sjukan idag för att höra hur det varit med morsan... *tror jag iaf*

Det känns lite skumt.. o nu är jag såpass trötter att jag orkar inte ens ringa o höra efter...

Får göra det imorgon ist.


På tal om imorgon så får jag nog ta o plugga lite.. skriva färdigt de där rapporterna osv...


Men nu tror jag att det är dags för sängen nästa.

Av Soloio - 21 maj 2009 12:02

That´s it liksom eller??

JAg vet varken ut eller in


Vet bara att jag vill inte må såhär, men jag vet inte hur mycket jag är beredd på att ändra mig.. Vem ska jag bli då??


Vem ÄR jag egentligen??


Har jag ens en egen person eller är jag bara en sån som inte har en egen vilja??



Att jag under dessa dagar på skolan gått en 101-kurs i TA och fått lära mig en massa om pådrivare och förbud och en massa annat... Ja, det gör inte saken lättare... För återigen så ser jag vad som är felet med mig.

Men vad hjälper det att ändra på sig, inget blir ju bättre för det??



Jag är så rädd för framtiden att jag förmår inte att leva i nuet



Just nu är jag beredd att ta det enkla alternativet


Eller det alternativ som ligger närmast att göra som släkten gör när de löser problem i sina liv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards